Met de WGA Gat Uitgebreid ontvangt je medewerker een uitgebreide aanvulling op zijn WGA-loonaanvullingsuitkering of WGA-vervolguitkering tot minimaal 70% van zijn oude (gemaximeerde WIA-)loon. Het maakt hierbij dus niet uit hoeveel je medewerker zijn restverdiencapaciteit benut: oftewel hoeveel je medewerker verdient van wat deze volgens UWV zou kunnen verdienen.
Als de arbeidsongeschikte medewerker zijn restverdiencapaciteit voor minimaal 50% benut, dan vult de WGA Gat Uitgebreid het inkomen aan tot 75% van het oude (gemaximeerde WIA-)loon. In dit geval zal de medewerker dus ook in de eerste 3 tot 24 maanden van de WIA een extra uitkering krijgen bovenop de loongerelateerde uitkering.
Uitgebreide aanvulling op de WGA-uitkering
Aanvulling tot minimaal 70% van het laatst verdiende loon (maximaal WIA-dagloon)
Verdient een medewerker minimaal 50% van wat je medewerker nog zou kunnen verdienen, dan is er een extra uitkering
Met een WGA Gat Uitgebreid verzekering zorg je dat je medewerkers goed verzekerd zijn als ze langdurig ziek uitvallen. Wil je een uitgebreide aanvulling op het inkomen van je medewerker als deze na twee jaar ziekte nog steeds maar deels kan werken? Dan is onze WGA Gat Uitgebreid verzekering wat voor jou!
...vanuit goed werkgeverschap een uitgebreide aanvulling wil bieden.
...betere arbeidsvoorwaarden wil bieden.
...de beste begeleiding wil voor een zieke medewerker.
Als je een basis aanvulling wil zodra je medewerker ziek uitvalt, dan is onze WGA Gat Basis geschikter.
Met een verzekeringskaart zie je in één oogopslag wat wel en niet verzekerd is als je onze verzekering afsluit. Het laat je op begrijpelijke wijze zien wat de polisvoorwaarden zijn. Je kunt onze verzekeringskaarten ook goed vergelijken met de verzekeringskaarten van andere verzekeraars in Nederland.
Je medewerker ontvangt een aanvulling op zijn WGA-uitkering tot minimaal 70% van zijn oude (gemaximeerde WIA-)loon. Als de arbeidsongeschikte medewerker zijn restverdiencapaciteit voor minimaal 50% benut, dan ontvangt deze medewerker een extra aanvulling op zijn uitkering.
De WGA Gat Uitgebreid keert een aanvulling op de WGA-uitkering uit; dus als je medewerker meer dan 35% arbeidsongeschikt is en er uitzicht is op herstel. Verdient je medewerker meer dan het gemaximeerde WIA-loon, dan blijft het meerdere buiten beschouwing. Voor deze groep medewerkers is een inkomensdaling van meer dan 30% zeker het geval. Voor hen kun je een WIA-Excedent overwegen. Of sluit voor al je medewerkers de meest uitgebreide aanvulling, de Inkomensaanvulling.
Stel je medewerker verdient € 40.000 en is voor 50% arbeidsongeschikt verklaard door een ongeval. Dan ontvangt je medewerker na 4 jaar ziekte bovenop zijn uitkering van UWV (€ 7.000 per jaar) nogmaals € 21.000 per jaar vanuit de WGA Gat Uitgebreid verzekering.
Wil je dit zelf berekenen voor je werknemer? Vul dan onze handige WIA-rekenhulp in.
De hoogte van de uitkering is afhankelijk van het arbeidsongeschiktheidspercentage. Zie hieronder het rekenvoorbeeld visueel weergegeven.
De premie voor de WGA Gat Uitgebreid wordt berekend als percentage van de loonsom. Het te hanteren percentage is onder andere afhankelijk van de sector waarin jouw bedrijf actief is. Je adviseur kan een passende offerte uitbrengen.
Via een onafhankelijke adviseur. Die kan veel beter inschatten wat goed werkt voor je bedrijf en jouw medewerkers. En dat vinden we belangrijk bij a.s.r. Zo weet je tenminste zeker dat precies verzekerd is wat nodig is. Niets meer, niets minder. Bovendien kan je adviseur veel administratieve zaken uit handen nemen. Neem nu contact op met een onafhankelijke adviseur.
Is je medewerker na 2 jaar ziekte nog niet (volledig) aan het werk? Dan beoordeelt UWV of en hoeveel jouw medewerker nog kan werken. En hoeveel je medewerker daarmee kan verdienen. Het kan goed zijn dat het inkomen van je medewerker fors terugloopt. Als je goed werkgeverschap wil tonen kan je deze inkomensterugval (deels) verzekeren met onze WGA Gat Uitgebreid.
Er zijn naast de WGA Gat Uitgebreid nog meer WIA-verzekeringen. Kijk met onze WIA-rekenhulp welke WIA-verzekering het best past bij jouw bedrijf.
Als je een WGA Gat Uitgebreid verzekering bij a.s.r. hebt, krijg je toegang tot de Dienstenwinkel. Hier vind je een uitgebreid aanbod van re-integratie diensten, preventieve diensten, opleidingen en trainingen voor het duurzaam inzetbaar houden en krijgen van je medewerkers. Lees op deze pagina meer over de Dienstenwinkel.
{
"dialog": {
"homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900",
"urlChat" : "/api/dialog/Chat/",
"urlCM": "/api/dialog/Conversation/",
"urlCMReporting": "",
"tokenApiEndPoint": "/api/token/get",
"feedbackDelay": 2000,
"feedbackDelayExtended": 60000,
"greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ],
"regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$",
"readMore": "Lees meer",
"initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden",
"inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag",
"buttonText": "versturen",
"agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.",
"startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker",
"subjectPrefix": "conversatiestarter",
"chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false},
"occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft",
"promptTitle": "Chat sluiten?",
"promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?",
"Yes": "Ja",
"No": "Nee",
"chatAvailable": "Chat met ons",
"chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet",
"chatOff": "De chat is nu gesloten",
"subjects": [
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg",
"title": "Product afsluiten",
"chatMessage": "Product afsluiten",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg",
"title": "Schade melden",
"chatMessage": "Schade melden",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg",
"title": "Gegevens wijzigen",
"chatMessage": "Gegevens wijzigen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg",
"title": "Fondsen en koersen",
"chatMessage": "Fondsen en koersen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg",
"title": "Contact opnemen",
"chatMessage": "Contact opnemen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
]
}
}
{
"dialogErrorModals": {
"firstModal": {
"message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.",
"primaryBtn": {
"text": "Vernieuwen"
}
},
"secondModal": {
"message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.",
"primaryBtn": {
"text": "Naar contactformulier",
"href": "/contact"
},
"secondaryBtn": {
"text": "Melding sluiten"
}
}
}
}